sunnuntai 8. lokakuuta 2023

Uusi koti



Kaiken muun myllerryksen keskellä muutin kuun vaihteessa toiseen asuntoon. Miehen kuoltua minulla ei ollut yksin varaa asuntoomme, ja toisaalta, ei ehkä muutoinkaan olisi ollut kovin järkevää jäädä sinne. 

Niinpä muutin 82 neliöstä 53 neliöön. Neljästä huoneesta kahteen, idästä länteen. Uusi asuntoni on ihana, mutta kaikki on vielä niin sekaisin, ettei tämä tunnu kodilta. Ehkä se ei tule ilman miestä ikinä tuntumaankaan. Kaksi huonetta, kylppäri, vaatehuone sekä jättimäinen parveke on kuitenkin ihan riittävä minulle, koiralle ja pupulle.

Olen nyt asunut täällä viikon. Ensin teimme porukalla vähän pintaremonttia, sillä osa seinistä oli maalattu sinertäviksi ja loput olivat täynnä jälkiä. Kaikki seinät maalattiin valkoiseksi sekä makuuhuoneeseen ja olohuoneeseen kumpaankin maalattiin yksi tehosteseinä. Sävy on Tikkurilan Keisarinna eli sellainen haalean vanha roosa. 

Seinistä tuli täydelliset, ja sen urakan jälkeen oli aika siivota. Kaikki näytti päällisin puolin siistiltä käydessäni katsomassa tätä asuntoa, mutta karu totuus kuitenkin paljastui kun kaappeihin tutustui hieman lähemmin. Esimerkiksi jääkaapin alta ei oltu siivottu varmaan 10 vuoteen ja kylppärin lattiakaivosta löytyi perunankuoria. Itse olen hieman siistimpi kuin edellinen asukas, joten siivottavaa siis riitti. Onneksi minulla oli ihmisiä auttamassa, itse en olisi jaksanut enkä pystynyt. 

Nyt opetellaan Taiston kanssa täällä uutta elämää ja arkea, ja yritetään löytää tavaroille paikkoja. Näytän teille sitten, kun on valmista. 



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti