torstai 26. toukokuuta 2016

Outo, oudompi, aamupala



Tuo taannoinen reissu on aiheuttanut minussa omituisia asioita. Ensinnäkin olen alkanut heräämään aikaisemmin, mikä puolestaan tarkoittaa, että illalla alkaa väsyttää. Mutta mikä on vielä omituisempaa, on se, että olen alkanut syömään aamupalaa. En ole koko elinikäni aikana voinut sietää edes ajatusta aamupalasta, mutta nyt nälkä kurnii heti herätessäni. Se on todella hämmentävää, sillä ennen aamupala sai minut melkeinpä voimaan pahoin. Kai maha vain jotenkin tottui hotellin makoisaan aamiaistarjontaan ja luulee saavansa sellaista jatkossakin. 

Nyt tosin ongelmaksi muodostuu se, että mitä ihmettä sitä sitten söisi aamuisin. Hirveän isoa ja tuhtia aamiaista en kaipaa, toki isompi brunssi on joskus ihan kiva. Olen kuitenkin tottunut iltapalaksi syömään leipää, ja jos syön sitä aamulla, ei se illalla enää maistu. Aamut olen siis yrittänyt aloittaa pienillä munakkailla, jugurtilla tai hedelmillä. Joskus myös sitä leipää, ja illalla keksinyt sitten jotain muuta. Puuro olisi kiva, mutta mies inhoaa kaikkia puuroja, ja tylsää sitä on vain itselle keitellä. 

Onneksi kuitenkin löysin nämä Bonne -hedelmäsoseet. Siis aivan loistava yhdistelmä maustamattoman jugurtin kanssa, mukaan voi lisätä myös vähän mysliä tai leseitä. Lempparini on tällä hetkellä persikkasose ja mikä parasta, nuo soseet ovat pelkkää hedelmää! 

1 kommentti:

  1. Mä oon kans inhonnut aamupalaa. Kyllästyn nopeasti aamupalan makuihin ja toisinaan vaan oksettaa koko ajatus syödä aamulla.

    Hyvä, jos on löytynyt ruokahalu aamuihin :)

    VastaaPoista