lauantai 15. elokuuta 2020

Kun kaappi on täynnä


Joku voisi sanoa, että olen hamstraaja, mutta minä väitän, että olen vain hyvin varustautunut. Olen kasvnut maalla ja jo äidinmaidossa minuun on siirtynyt ajatus, että kaikkeen pitää varautua. Ihan ydintuhoon en ole varautunut, mutta jos ruoka loppusisi kaupasta, niin meiltä se ei kyllä ihan ensimmäiseksi loppuisi. Niin kuin ei myöskään tiskiaine, roskapussit, hygieniatarvikkeet eikä moni muukaan asia. Tämä varautuminen tuottaa kuitenkin näin kerrostalo-olosuhteissa minulle välillä vaikeuksia, sillä tila meinaa loppua kesken. Olen tottunut siihen, että ympärillä on iso talo, ja jos sieltä loppuu säilytystila, niin aina löytyy ulkorakennus jos toinenkin. Meillä kuitenkin on nyt vain pari hassua keittiön kaappia, siivouskaappi sekä vaatehuone. 

Imuri syö oikeastaan koko tilan siivouakaapista ja keittiön kaappeihin ei mahdu ikinä sitä avaamatonta pakettia. Asioita tulee kuitenkin osteltua kun ne ovat tarjouksessa tai melkein loppumassa. Tähän asti olen tunkenut keittiön kaapit äärimmilleen niin, ettei niistä löydä mitään ja loput ovatkin sitten asuneet ikkunalaudalla. Elintarvikkeita ei kuitenkaan voi säilyttää suorassa auringonvalossa, eli ikkunalaudalle ovat päätyneet lähinnä avaamattomat folio- ja leivinpaperirullat. Se ei sitten taas miellytä esteettistä silmääni, ja tässä on se oravanpyörä, jolle oli pakko tehdä jotain. 

Meillä on tv:n alla kori, jonne siivotaan aina kaikki mille ei ole selkeää paikkaa tai jotain mitä tarvitsee sen verran usein, ettei aina jaksa viedä paikoilleen. Sieltä korista löytyy mm. kyniä, latureita, vitamiineja, verenpainemittari ja paljon muuta yleishyödyllistä. Tuosta nimenomaisesta korista sain myös idean uusille koreille - toinen elintarvikkeille ja toinen ei-syötäville asioille. Nämä korit puolestaan majailevat vaatehuoneessa, sillä se uusi jauhopussi on ihan yhtä kätevä hakea sieltä kuin ottaa kaapista. Elintarvikekoreja olisi tosin heti kättelyssä pitänyt ostaa ainakin kolme, mutta nyt keittiön kaapista löytää etsimänsä eikä imuria ottaessa kaikki kaadu päälle siivouskaapista. Mikä täydellinen ratkaisu.  Katso miten tilavaa keittiön kuiva-ainekaapissa onkaan!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti