lauantai 18. marraskuuta 2023

Vahvat ja kauniit kynnet takaisin


Ostin taannoiselta laivareissulta O.P.I:n kynsiä vahvistavan lakan. Olen hieman skeptinen tällaisten suhteen, mutta olen myös valmis kokeilemaan kaikkea, kun kynnet ovat niin huonossa kunnossa. Vaikka se saattaakin kuulostaa pöhköltä, niin kauniit kynnet ovat minulle tärkeä juttu.

Jäin liian pitkäksi aikaa koukkuun geelilakkaukseen sen helppouden ja pitkäkestoisuuden vuoksi. Se ei kuitenkaan tehnyt hyvää kynsille, sillä nyt minulla on jäljellä tyngät, jotka lohkeilevat. Yritän malttaa pitää taukoa ainakin kesään asti ja käytän sillä välin vain tavallisia kynsilakkoja.

Tämä O.P.I Nail Envy -lakka sisältää A-, C- ja E-vitamiinia sekä biotiinia ja kalsiumia. Lakkaa laitetaan puhtaille kynsille kaksi kerrosta ensimmäisenä päivänä ja yksi kerros joka päivä viikon ajan. Viikon jälkeen kynnet puhdistetaan kynsilakanpoistoaineella ja kuurin voi tarvittaessa uusia. Lakka jättää kynsiin kirkkaan ja kiiltävän pinnan, vaikka pullossa se näyttääkin samealle.

Olen nyt käyttänyt lakkaa yhden viikon ajan, ja kyllähän kynnet "vahvistuivat" lakkaa käyttäessä, kun siihen päälle tulee suojaava kerros. Kun otin lakan pois viikon jälkeen, niin yllätyin itsekin, sillä kynnet tuntuivat ihan vähän vahvemmilta. Pystyin viilaamaan kynsiä ilman lohkeilua eikä yleisvaikutelma ollut muutenkaan niin hentoinen kuin viikko sitten. Aloitin nyt uuden viikon ja jatkan kaksi tai kolme viikkoa. Sen jälkeen ajattelin laittaa tätä aina kynsilakan alle, jos sieltä edes jokin vahvistava vitamiini imeytyisi. Nyt minulla on sentään edes vähän toivoa saada omat vahvat ja kauniit kynnet takaisin.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti