tiistai 8. marraskuuta 2016

Asioita sinulle ja minulle


Joskus elämässä on otettava askeleita eteenpäin, ja niin tein nyt blogin kanssa. Lisätäkseni hieman blogin näkyvyyttä, voi tekemisiäni seurata nyt blogin nimellä niin Facebookissa kuin Bloglovinissakin sekä Instagramissa omalla nimelläni, @annavalta. Instagramia päivitän kaikista eniten, sillä se ei ole liitännäinen pelkästään blogiini, vaan julkaisen sinne muitakin juttuja. Sen päivitän usein myös ennen blogia, eli jos näet siellä pullantuoksuisen kuvan, kannattaa hetken päästä vilkaista tänne blogin puolelle :) Käy tykkäilemässä, kommentoimassa ja kerro kaverillekin!



En kuitenkaan aio lähteä siihen leikkiin, että mietin joka sanan kohdalla kuinka saan blogini parhaiten hakukoneoptimoitua. Pidän vinksahtaneesta otsikoinnistani enkä näe alaotsikoinnille tai hakusanojen lisäämiselle tarvetta. En myöskään ala ottaa paineita kirjoitusten julkaisutaajuudesta, sillä jos minulla ei ole mitään kirjoitettavaa, niin sitten se vain on niin. Mielestäni on turha stressata "kolmea pakollista postausta viikossa", jos samalla tekstin ja kuvien laatu heikkenee. Tarkoituksenani on tehdä tämä kunnolla, tuottaa laadukasta jälkeä, josta olisi jollekin ehkä apua arjen kiireessä. Blogini pysyy siis samanlaisena, jaan edelleenkin teille arjen inspiraatiota ja annan tosielämän vinkkejä. En ryhdy kuvittelemaan, että ketään kiinnostaisi mitä minulla oli tänään päällä - ja toisaalta ne kirjoitukset loppuisivat kovin lyhyeen, sillä alle viikossa olisin esitellyt kaikki pyjamani. Kotona kun olen aina pyjamassa.

Minun elämäni on arkea joka päivä, viikonloppu ei juuri eroa maanantaista. Joten miksi en yrittäisi tehdä arjesta mukavaa ja kuka edes on keksinyt, että sen pitäisi olla kurjaa? Kyllähän suklaakin maistuu pahalle, jos sitä syö hammastahnan jälkeen. Asioista saa siis kurjia, jos niin välttämättä tahtoo. Enkä nyt myöskään väitä olevani mikään pyhimys, kyllä minullakin on huonoja päiviä, mutta suurimmaksi osaksi sitä itse päättää miten tämän elämän elää.

Edelleenkin siis aion jatkaa jakamalla ruokaohjeita, leivontajuttuja, sisustusvinkkejä ja siinä ohella kerron mitä ajattelen tai tunnen. Meikki-ideat ja muotiviikot jätän niille, joita ne oikeasti kiinnostavat. Mielestäni mieheni vertaus oli aika osuva, kun hän sanoi, että blogini on kuin sisustus- tai ruokalehti; siellä puhutaan asioista, ei persoonista niiden takana. Monet blogit tuntuvat keskittyvän nykyään minään, eli kirjoittajaan itseen, mutta itse koen pääpainon olevan konkreettisissa asioissa. Tottakai persoonakin tulee esille teksteissäni, muuten työni olisi täysin tunteetonta, mutta en lähde liikkeelle siitä ajatuksesta, että minä ja vain minä. Minun ajatukseni on sinä ja minä yhdessä. Kirjoitan sinulle ja toivon, että sinä saat siitä jotakin :)

1 kommentti:

  1. Tää teksti jakaa niin hyvin myös omat ajatukseni bloggaamisen suhteen! :) kiva blogi sulla ja ihanat kuvat. Myös mulla on blogi jos haluat käydä seurailemassa http://meikkihoperonelamaa.blogspot.fi/

    VastaaPoista