tiistai 31. toukokuuta 2022

Geelilakkaus




Kaikki minut tuntevat tietää, että minulla on aina kynnet laitettuna. Jos ne ei ole, niin on luultavasti meneillään masennuskausi tai jokin muu asia on huonosti. Olen kuitenkin jo pidempään haaveillut, että osaisin tehdä jotain muutakin kuin vain lakata. Sain ystäväkosmetologiltani lainaksi tarpeet geelikynsien tekemiseen ja ei aikaakaan, kun kynnet oli taas tip top.

Olen vähän kyllästynyt tai jopa menettänyt hermojani sekä kynsieni että kynsilakkojen suhteen. Omat kynteni ovat olleet aina vahvat ja pitkät, mutta nyt viimeisen vuoden aikana olen liian usein havahtunut siihen, että taas on kynsi lohjennut. Myöskään kynsilakat ei enää pysy niin kuin ennen - joskus ne pysyivät hyvänä jopa kaksi viikkoa.

Siispä olen jo hetken aikaa harkinnut kestolakkojen ja uunin ostamista. Minulle tarjoutui kuitenkin ensin mahdollisuus harjoitella ja kokeilla, että onko minusta siihen, ja en edes ymmärrä miksi se jännitti minua niin suunnattomasti. Olen sentään laittanut kynsiäni melkeinpä viikoittain yli 15 vuotta, joten ei tässä nyt ihan ensimmäistä kertaa oltu pappia kyydissä. Geelikynnet olen pari kertaa käynyt laitattamassa, mutta nyt oli aika tehdä itse.

Geeli on lopputulokseltaan luonnollisemman näköinen kuin akryyli, enkä kestä sitä akryylien hajua. Ja kun itselläni on jo valmiiksi pitkät kynnet, niin pituutta ei tarvinnut saada lisää. Yritin tehdä pohjan huolellisesti kuten aina, eli viilasin kynnen pinnan tasaiseksi ja käsittelin kynsinauhat. Sitten koitti se jännä hetki - ensimmäinen geelilakkaus.

Sain ystävältäni paljon vinkkejä ja yritin noudattaa niitä mahdollisimmin hyvin. Pari kertaa panikoin ja laitoin hänelle viestiä, mutta yhtään kynttä en joutunut aloittamaan ihan alusta. Väri oli vähän tylsä näin kesällä, mutta en viitsinyt ostaa vielä mitään, joten kokeilin häneltä löytyvällä värillä. Kaikki meni hyvin enkä joutunut käsi uuniin jumittuneena lähtemään ensiapuun, niin kuin aluksi pelkäsin. Lopputulos on mielestäni erittäin hyvä ensikertalaiselle, vaikka itse sanonkin. 

Ja nyt tietysti haluan ostaa sen uunin sekä läjäpäin geelilakkoja itselleni. 

4 kommenttia:

  1. Kun olin töissä tavallisella nuorisotilalla, niin tuli tehtyä nuorten kanssa kynsiä. Nykyään taas ei ollenkaan.

    VastaaPoista
  2. Tulipa kivat ja geelit on mukavat, kun pysyvät paremmin kuin normi kynsilakka. Mullakin oli joskus tuollainen uuni :)

    VastaaPoista
  3. Söpöhän tuo väri on! 😊 Mulla on ollit 2 kertaa geelikynnet.

    VastaaPoista
  4. Kiitos, Anna, postauksesta =) Olen miettinyt itsekin geelilakkausta joskus, peruslakkaus rapistuu niin nopsaan, että jäänyt vähemmälle!

    VastaaPoista